Det er blitt mer og mer populært å være sin helt egen merkevare. Dette betyr at det ikke vil være noen grenser for hva det er du kan få til, men hvordan blir man egentlig sin egen merkevare? Dette skal vi se nærmere på i denne artikkelen.
Influensere/påvirkere
Det er mange som tenker at det å være en påvirker er et nytt fenomen, men det er det absolutt ikke. Helt siden romertiden har folk fått betalt for å promotere produkter, men mange ser på det å være påvirker som noe helt nytt. Det som er spesielt med påvirkere er at de er sin egen merkevare. Det finnes flere eksempler på dette, som for eksempel store bloggere. Når du ser på deres nettsider vil du se en rekke ulike ting de har gjort. Mange har for eksempel gitt ut bøker, hatt sitt eget klesmerke eller sminkemerke, solgt ulike produkter og hatt sine egne bokklubber. Dette har de gjort ved å bygge sin egen merkevare.
Hvordan kan jeg bygge min merkevare?
Det å bli kjent innenfor en liten sirkel først kan være en veldig god idé. For eksempel hvis du er utrolig flink til noe, kan du vise dette til denne sirkelen som har samme interesser for deg. Det er overraskende mange som vil støtte andre som driver med noe de liker med penger, så du kan for eksempel åpne en Patreon konto der du gir medlemmene dine smakebiter på det du holder på med. Dette kan bli en solid inntektskilde etter ei stund.
Noe vi også anbefaler deg er å være god på det du driver med. Det gjør at du fortere kan tjene penger på deg selv. Vær autentisk og ikke la deg kjøpe opp av andre. Det å være sin egen merkevare kommer med mange fordeler, men du må være sikker på at du velger de rette!